Hajnali látomás



Peter Knights aki üzlettársával 1971-ben egy tönkrement tulajdont vásárolt, amely egy sarki üzlet volt meséli:
"A terv az volt, hogy felújítjuk a régi épületet, bérházzá illetve üzlethelyiséggé. Mivel a belső dekorációt magam végeztem gyakran előfordult, hogy a helyszínen aludtam az egyik második emeleti szobában. Egy alkalommal hajnali két órakor üvegcsörömpölésre ébredtem.



Első gondolatom az volt, hogy egy autó karambolozott a főúton. Lenéztem hát az útra, de ott nyoma sem volt semmiféle balesetnek. Aztán arra gondoltam, hogy egy arra járó részeg törhette be az üzlet kirakatát, így hát lementem a földszintre.

 

 

 

 

Az üzlet előző tulajdonosai, akik újságokkal és csemegeárúval kereskedtek, amikor elmentek mindent otthagytak. Az üzlet hátsó részében egy félig üvegezett ajtó nyílt, ezen mentem be, ugyanis biztosra vettem, hogy a nagy kirakatüveget zúzták be. Azonnal feltűnt, hogy az üzletben valami megváltozott. A számlázó gépek és újságos rekeszek helyett az egyik falon magas tükrök sorakoztak, előttük mosdókagyló és egy régimódi borbélyszék. Ósdi gázlámpa függött alá a mennyezetről, és az üzletet olcsó parfüm illata lengte be. A tőlem távolabb eső székben egy roskatag alak ült előreborulva és körülötte üvegcserepek. Első benyomásom az volt, hogy részeg alak tört be az üzletbe, és elaludt a széken.
 
...
...

...
...
...
//-->

...
...


 
Az üzlet alaki változásait agyam sehogyan sem tudta befogadni. Csendben kinyitottam az ajtót, és a villanykapcsoló után nyúltam, menekülésre készen, arra az esetre, ha az alak nekem ugrik. Meggyújtottam a villanyt. Az üzlet nyomban visszanyerte régi képét, a vén számlázó gépek, pultok stb. ismét a régi helyükön voltak. Eltűnt a borbélyszék is görnyedő alakkal együtt. Semmi jel sem volt betörési kísérletnek, sehol sem voltak törött üvegek. A következő reggel betértem egy helyi vaskereskedésbe vásárlás végett.

 



 

Elmeséltem a tulajdonosnak a múlt éjszakai élményemet. Azt válaszolta, hogy az apja egyszer elmondta neki, hogy a század elején az üzlet borbélyműhely volt, és amikor a tulajdonos visszatért az első világháborúból 1918-ban, rájött, hogy a felesége hűtlen lett hozzá. Egyenesen az üzletbe rohant, és borotvával elmetszette saját torkát. Teste előrebukott, és fejével összetörte az egyik falitükröt. Az egykori jelentés szerint halálának időpontja hajnali két óra volt. Megborzongtam és visszatérve az üzletbe elhatároztam, hogy ott soha többé nem éjszakázom."